معرفی فلزات گرانبهاتر از طلا

چه عواملی بر روی قیمت فلزات گرانبها اثر دارند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی فلزات گرانبهاتر از طلا برویم، باید بدانیم که قیمت این فلزات در بازار جهانی به چه شکل محاسبه می‌شود. مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت فلزات گرانبها عبارت‌اند از:

  • میزان عرضه و تقاضا
  • رشد اقتصادی در جهان
  • منابع موجود از فلز
  • میزان مصرف در صنایع مختلف

با توجه به این عوامل شما می‌توانید قیمت فلزات و روند رشد آنها را تا حد زیادی پیش‌بینی کنید؛ برای مثال فلز رودیوم در دنیا منابع بسیار محدودی دارد و در عین حال میزان استفاده از آن در صنعت بسیار زیاد است. به همین دلیل با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد. اما طلا در حال حاضر منابع زیادی در پوسته زمین دارد و به همین دلیل تولید آن هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت؛ در نتیجه با قیمت مناسب‌ترین به بازار عرضه می‌شود.

قیمت کدام فلزات از طلا بیشتر است؟

با توجه به مواردی که در قسمت قبلی گفتیم، بسیاری از فلزات در دنیا در مقایسه با طلا گرانبهاتر هستند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

۱- رودیوم

فروش رودیم در ایران ریفاینینگ

فلز رودیوم را می‌توان یکی از گرانبهاترین فلزات در دنیا دانست که با قیمت بسیار بالایی معامله می‌شود. این فلز به دلیل اینکه در پوسته زمین بسیار کمیاب است؛ قیمت بسیار بالایی داشته و توانسته در رتبه اول فلزات گرانبهاتر از طلا قرار بگیرد. از سوی دیگر، دشواری زیادی که برای استخراج رودیم وجود دارد، از دلایل افزایش قیمت آن است. با سرمایه‌گذاری بر روی این فلز ارزشمند، می‌توانید ارزش مالی خود را دوچندان کنید؛ اما باید بدانید که معمولا برای ورود به این بازار هم به سرمایه اولیه زیادی نیاز خواهید داشت. امروزه برای اینکه فرایند استخراج رودیم ساده‌تر شده و از معادن آن حفظ شود، بیشتر از فرایندهای بازیافتی برای استخراج این فلز استفاده می‌کنند؛ در نتیجه شما می‌توانید رودیوم بازیافتی را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت رودیوم در ایران بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

۲- ایریدیوم

یکی دیگر از فلزات گرانبهاتر از طلا که سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌تواند به افزایش ارزش دارایی شما کمک کند، ایریدیوم است. این فلز دارای ظاهری نقره‌ای و سفید است که بیشتر در شهاب‌سنگ‌ها پیدا می‌شود و در پوسته زمین منابع بسیار محدودی دارد؛ به طوری که در هر سال تنها ۳ تن از این فلز تولید می‌شود و بیشتر منابع آن هم از بازیافت به دست می‌آید. از آنجا که ایریدیوم در صنایع الکترونیکی، ساخت قطب‌نما، صنعت خودرو و ساخت انواع تجهیزات پزشکی کاربرد دارد، با ارزش بالایی در بازار خرید و فروش می‌شود. شما می‌توانید برای خرید ایریدیوم با ما در ایران ریفاینینگ تماس بگیرید.

۳- پالادیوم

فروش پالادیم در ایران ریفاینینگ

از دیگر فلزات گرانبهاتر از طلا می‌توان به پالادیوم اشاره کرد که بیشتر در ساخت قطعات الکترونیکی و صنعت خودرو کاربرد دارد. این فلز نقطه ذوب بسیار بالایی داشته و در برابر شرایط آب و هوایی هم بسیار مقاوم است؛ در نتیجه می‌توان گفت که برای ساخت جواهرات، از طلا بهتر است. البته باید بدانید که قیمت پالادیوم بر خلاف دو فلز قبلی، همواره بیشتر از طلا نیست و ممکن است که جای این دو در جدول قیمتی به طور مداوم جابه‌جا شود. به همین دلیل نمی‌توان همواره پالادیوم را به عنوان یک فلز گرانبهاتر از طلا معرفی کرد. شما می‌توانید هر زمان که قصد خرید پالادیوم برای سرمایه‌گذاری را داشتید، با ما در ایران ریفاینینگ تماس گرفته و از قیمت این فلز مطلع شوید.

۴- پلاتین

فروش پلاتین (شمش ۴،۲۰۰ گرمی کارخانه پمپ سوییس) | ایران ریفاینینگ

تا چند سال پیش، پلاتین در فهرست فلزات گرانبهاتر از طلا قرار داشت؛ اما امروزه این فلز هم درست مانند پالادیوم، وضعیت متفاوتی دارد و جایگاه آن به طور دائمی در مقایسه با طلا تغییر می‌کند. به همین دلیل است که دیگر نمی‌توان یک پاسخ قطعی به سوال پلاتین گرانتر است یا طلا داد؛ زیرا نوسانات قیمتی در هر روز، تعیین‌کننده پاسخ این سوال هستند. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که به دلیل محدودیتی که در منابع پلاتین وجود دارد، رشد قیمتی این فلز در مقایسه با طلا بیشتر باشد و باز هم در آینده شاهد افزایش قیمت آن باشیم. پس اگر می‌خواهید شما هم از این بازار سهمی داشته باشید، بر روی لینک قیمت پلاتین کلیک کنید.

سخن پایانی

بازار فلزات گرانبها روز به روز گسترده‌تر می‌شود و همین موضوع دلیل تمایل بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در این بازار است. ما در این مقاله از iran refining مرجع تخصصی فروش فلزات ارزشمند، به معرفی فلزات گرانبهاتر از طلا پرداختیم تا شما بدانید که چطور می‌توانید با خرید و فروش این فلزات، ارزش سرمایه خود را بیشتر کنید. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه داشتید با ما در ایران ریفاینینگ تماس بگیرید.

در حال حاضر فلز رودیوم به عنوان گرانترین فلز در دنیا شناخته می‌شود.

در حال حاضر قیمت این دو فلز گرانبها دارای نوسانات زیادی است و نمی‌توان به طور قطع مشخص کرد که قیمت کدامیک بالاتر است.

امتیاز خود را به این مقاله، ثبت کنید.
۴.۸/۵ - (۲۰ امتیاز)
مطلا کاری ظروف چیست؟

مطلا کاری ظروف چیست؟

مُطّلا کاری ظروف چیست؟ امروزه برای ساخت ظروف و لوازم آنتیک و جذاب، از روش‌های مختلف و گوناگونی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها مطلا کاری است. مطلا کاری را باید به عنوان یک روش تزئینی معرفی کنیم که با

مطالعه بیشتر »
طلای رنگ چینی چیست؟

طلای چینی یا liquid bright gold چیست؟

طلای رنگ چینی یا liquid bright gold چیست؟ آثار هنری مثل بعضی وسایل تزیینی، ظروف چینی، ظروف بلور، و ظروف سرامیکی و بعضی از انواع کاشی های ساختمانی و مواردی از این قبیل همگی در یک نقطه اشتراک دارند؛ آن

مطالعه بیشتر »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *